Terenska nastava iz biologije

Redovna, izborna i fakultativna nastava

Za nastavu prirodoslovnog predmeta poput biologije ključna je terenska nastava jer predstavlja ključni element za razvijanje učenikove spoznaje o živim bićima i njihovom okolišu koristeći izvornu stvarnost. Najjednostavnije rečeno učenici će bolje razumjeti građu i ulogu npr. vodozemaca ako ih vide u njihovu prirodnom okruženju nego na slici u udžbeniku ili prezentaciji. Izborna i fakultativna nastava odvija se jednim dijelom u potpunosti izvan učionice, dok se u redovnoj nastavi terenska nastava provodi jedino ako nema velikog gubitka nastavnih sati tijekom nastavne godine. Učenici drugog razreda odlaze na terensku nastavu u svrhu upoznavanja s terenskim metodama u biologiji (određivanje biljnih i životinjskih vrsta, georeferenciranje rasprostranjenosti vrsta, određivanje kemijskih čimbenika vodenih ekosustava i slično) te sakupljanje biljnog materijala za izradu obvezne zbirke biljaka (herbara) za redovnu nastavu. U trećem razredu učenici pola nastavnih sati izborne i fakultativne provode u Botaničkom vrtu grada Zagreba (sadnja, sijanje i uzgoj biljaka) te odlazak u Vrtni centar i na Sajam cvijeća "Flora art".

Danijel Škrtić, prof.