‘Učenici su ti koji su aktivni sudionici procesa, oni kreiraju proces. Kreće od toga da mladi moraju prepoznati probleme i pojave u svojoj zajednici, a potom sudjelovati i u pokušaju njihova rješavanja.’
U predmetu Škola i zajednica učenici će:
- Usvojiti i razviti znanja, vještine i stavove potrebne za aktivno djelovanje u zajednici s ciljem osobne i društvene dobrobiti.
- Biti sposobni prepoznati pojave i probleme u svojoj zajednici i kritički promišljati njihove uzroke i posljedice.
- Primijeniti osnove znanstveno- istraživačkog pristupa s ciljem osmišljavanja i razrade rješenja prepoznatih pojava i problema u zajednici.
- Razviti spremnost za aktivno, odgovorno i inovativno djelovanje s ciljem pozitivnih i održivih društvenih promjena u svojim zajednicama temeljeno na kulturi mira i nenasilja, poštivanju demokratskih i ljudskih prava te razumijevanju političkih procesa i procesa donošenja odluka.
- Razviti socijalne i komunikacijske vještine, sposobnost empatije, solidarnosti i pripadnosti te uvažavanja i prihvaćanja različitosti potrebnih za odgovorno ponašanje prema sebi i drugima u zajednici.
TEMATSKE CJELINE:
- KULTURA I MEDIJI
- FIZIČKA AKTIVNOST I SPORT
- ZDRAVLJE
- DEMOKRACIJA I CIVILNO DRUŠTVO
- MIGRACIJE
- URBANIZAM I STANOVANJE
- DRUŠTVENA JEDNAKOST
- GENERACIJE
- EKONOMIJA
- OKOLIŠ
- OSOBNE SLOBODE I LJUDSKA PRAVA
UČENIK NA KRAJU PROCESA UČENJA I POUČAVANJA U PREDMETU ŠiZ:
- RAZUMIJE SLOŽENOST POJAVA KOJE
- UTJEČU NA DOBROBIT U ZAJEDNICI
- SPOSOBAN JE ISTRAŽITI PROBLEM
- VEZAN ZA POJAVE U ZAJEDNICI
- IMA ISKUSTVO UČENJA NA MJESTIMA
- GDJE SE PROBLEM VEZAN ZA POJAVU
- U ZAJEDNICI ODVIJA ILI RJEŠAVA
- SPOSOBAN JE OSMISLITI RAZLIČITE PRISTUPE
- RJEŠAVANJU PROBLEMA, VEZANOG ZA POJAVU U
- ZAJEDNICI, KOJI POZITIVNO UTJEČU NA DOBROBIT
- ISKAZUJE SPREMNOST NA DJELOVANJE S CILJEM
- POZITIVNIH I ODRŽIVIH PROMJENA U ZAJEDNICI