Škola i zajednica

‘Učenici su ti koji su aktivni sudionici procesa, oni kreiraju proces. Kreće od toga da mladi moraju prepoznati probleme i pojave u svojoj zajednici, a potom sudjelovati i u pokušaju njihova rješavanja.’ 

U predmetu Škola i zajednica učenici će: 

  • Usvojiti i razviti znanja, vještine i stavove potrebne za aktivno  djelovanje u zajednici s ciljem osobne i društvene dobrobiti.
  • Biti sposobni prepoznati pojave i probleme u svojoj zajednici i kritički promišljati njihove uzroke i posljedice.
  • Primijeniti osnove znanstveno- istraživačkog pristupa s ciljem  osmišljavanja i razrade rješenja prepoznatih pojava i problema u  zajednici.
  • Razviti spremnost za aktivno, odgovorno i  inovativno djelovanje s ciljem pozitivnih i održivih društvenih promjena u svojim zajednicama temeljeno na kulturi mira i nenasilja, poštivanju  demokratskih i ljudskih prava te razumijevanju političkih procesa i  procesa donošenja odluka.
  • Razviti socijalne i komunikacijske  vještine, sposobnost empatije, solidarnosti i pripadnosti te uvažavanja i prihvaćanja različitosti potrebnih za odgovorno ponašanje prema sebi i  drugima u zajednici.

TEMATSKE CJELINE:

  • KULTURA I MEDIJI
  • FIZIČKA AKTIVNOST I SPORT
  • ZDRAVLJE
  • DEMOKRACIJA I CIVILNO DRUŠTVO
  • MIGRACIJE
  • URBANIZAM I STANOVANJE
  • DRUŠTVENA JEDNAKOST
  • GENERACIJE
  • EKONOMIJA
  • OKOLIŠ
  • OSOBNE SLOBODE I LJUDSKA PRAVA

UČENIK NA KRAJU PROCESA UČENJA I POUČAVANJA U PREDMETU ŠiZ:

  • RAZUMIJE SLOŽENOST POJAVA KOJE
  • UTJEČU NA DOBROBIT U ZAJEDNICI
  • SPOSOBAN JE ISTRAŽITI PROBLEM
  • VEZAN ZA POJAVE U ZAJEDNICI
  • IMA ISKUSTVO UČENJA NA MJESTIMA
  • GDJE SE PROBLEM VEZAN ZA POJAVU
  • U ZAJEDNICI ODVIJA ILI RJEŠAVA
  • SPOSOBAN JE OSMISLITI RAZLIČITE PRISTUPE
  • RJEŠAVANJU PROBLEMA, VEZANOG ZA POJAVU U
  • ZAJEDNICI, KOJI POZITIVNO UTJEČU NA DOBROBIT
  • ISKAZUJE SPREMNOST NA DJELOVANJE S CILJEM
  • POZITIVNIH I ODRŽIVIH PROMJENA U ZAJEDNICI